سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر حتمی است

مدیر عامل شرکت Nvidia، شب گذشته در نمایشگاه CES جدیدترین پردازنده موبایلی این شرکت را معرفی کرد. Tegra X1 که مدیرعامل Nvidia آن را به عنوان اولین سوپر چیپست مخصوص موبایل ها معرفی کرد، 64 بیتی است و از 8 هسته پردازشی CPU و 256 هسته پردازشی گرافیکی بهره می برد.

 

 

پردازنده X1 را می توان نسل جدید پردازنده K1 که سال گذشته معرفی شد دانست. X1 بر مبنای معماری Maxwell که هم سریع و هم کم مصرف است، ساخته شده است. در حالی که تماشاگران با بی میلی در حال کف زدن هنگام معرفی این محصول بودند، Huang، مدیر عامل انویدیا گفت که درباره کارهایی که این چیپست می تواند انجام دهد بسیار هیجان زده است و به عقیده او هیچ پردازنده موبایلی دیگری در دنیا مانند Tegra X1 وجود ندارد. این پردازنده قدرتمند اولین چیپست موبایلی است که توانسته توان عملیاتی را یک ترافلاپ بیشتر کند. برای اولین بار در سال 2000 بود که یک ابر کامپیوتر توانست توان عملیاتی خود را یک ترافلاپ افزایش دهد که برای این کار نیاز به بیش از 1 میلیون وات انرژی داشت.

 

 

مدیرعامل شرکت Nvidia در ادامه برای نشان دادن قدرت این پردازنده یک ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه پخش کرد و این پردازنده نشان داد که برای نشان دادن چنین ویدیویی هیچ مشکلی ندارد. این پردازنده از نظر گرافیکی نیز بسیار قوی است. همانطور که گفتیم پردازنده گرافیکی این دستگاه از 256 هسته تشکیل شده است و در عمل تقریبا 2 برابر از Apple A8X استفاده شده در آیپد ایر 2 سریع تر است. جالب اینجاست با اینکه این چیپست مجمع، قویترین مجموعه پردازشگر موبایلی دنیا است، مصرف بهینه تری نسبت به Tegra K1 استفاده شده در نکسوس 9 دارد.

 

 

Huang همچنین این وعده را داد که به کمک این چیپست مجمع اکنون تولید کننده های بازی می توانند بازی هایی با گرافیک در حد کنسول ها برای موبایل ها عرضه کنند. این چیپست فعلا فقط روی Drive CX این شرکت نصب شده است و روی هیچ دستگاه دیگری وجود ندارد. شما درباره این پردازنده چه فکر می کنید؟






تاریخ : پنج شنبه 93/10/18 | 7:53 عصر | نویسنده : mehshad sheikhi | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.